És gairebé un imperatiu: marca Ciutat, vols fer el favor?!
Des de fa anys, les ciutats s’han convertit en un dels principals pols d’atracció d’un país. Les ciutats, avui dia, concentren les principals inversions, són una de les principals destinacions dels turistes i sobretot, són la imatge principal d’un país al món. És per això que les ciutats competeixen entre elles per tal de convertir-se en una ciutat de referència, i així poder capitalitzar bona part de les energies culturals, econòmiques, emprenedores que el país genera. L’eina més útil perquè una ciutat tingui èxit, és el citymarketing.
Divendres passat es va celebrar la tercera edició del Seminari Marca Ciutat a Roses. Jo hi vaig assistir, com cada any. I hi vaig aportar el meu granet de sorra, com cada any. Petita col·laboració amb els organitzadors, a qui agraeixo que em permetin posar-hi un dit, o una mà. D’acord confesso, Pau Canaleta és família meva. Això ho facilita esclar. Però tots contents, tu, i és d’això que es tracta.
Coneixia algun dels ponents d’edicions passades i algun altre que va ser present al seminari Propaganda 2010, al qual vaig assistir també i del qual vaig parlar fa un any. Em van sorprendre igualment. Tot i haver repetit tres vegades, reconec que cada any hi aprenc coses noves, profitoses totes elles. I és que aquest és el seminari de referència en marketing i comunicació de ciutats i institucions. Els ponents, de primer nivell sempre. Gran Toni Puig. A ell ja el coneixia. I l’hi professo un “carinyo” especial. També coneixia Albert Medran, sempre precís. M’alegro d’haver pogut escoltar els bons consells de Genís Roca i els d’una bona consultoria de marca, d’haver escoltat Joantxo Llantada o Juan Carlos Belloso i d’haver après de Gildo Seisdedos. I m’alegro més encara d’haver conegut a Fernando Beltran, gran poeta i millor persona, i de saber que s’està gestant el projecte Road, que impulsa l’Ajuntament de Roses i que compta amb el suport de Ferran Adrià.
Coneixia a bona part dels assitents al seminari. A cada edició s’estrenyen relacions. N’hi ha que treballen en ajuntaments o d’altres organitzacions municipals, comarcals, provincials, etc. Però el seminari també resulta profitós a directius d’altre tipus d’institucions i organitzacions. Tothom qui pretengui crear una marca té molt a aprendre en una cita com aquesta. Espero trobar-vos-hi l’any que ve.
Han escrit sobre el Seminari Marca Ciutat 2011: Miquel Duran, Meius Ferrés, Juan Carlos Belloso… i es parla sobre @MarcaCiutat a #MarcaCiutat.