boira sobre la Consti

Ho vaig trobar molt greu. Jo, que des que hi visc he adreçat diverses queixes a l’Ajuntament, que hi he dedicat uns quants apunts en diferents mitjans, que me’n queixo obertament i públicament sempre que en tinc ocasió… i va i el susto me l’emporto precisament jo?!

Parlo de la matinada de diumenge. Jo no surto mai de nits. Mai. Dissabte però, varem assistir a una celebració sorpresa d’uns amics i varem tornar tard. Aparcàvem el cotxe prop de casa, en una zona de càrrega i descàrrega de la plaça Constitució de Girona, a quarts de tres. Tardíssim per a mi. Quina son que tenia. Travessant la plaça encara comentàvem la jugada quan de sobte varem sentir un soroll i varem veure com una cosa es desplomava darrera nostre. Vaig deixar anar un crit. Quin ensurt! Ens acabaven de llençar una bossa d’escombraries plena d’aigua!! A nosaltres!!! No hi havia dubte. No hi havia ningú més a la plaça. Del cel no havia caigut, estava clar. Vam mirar enlaire cap al bloc de pisos que teníem just darrera. Cap rastre de la persona llençadora. Cap manera de detectar de quin pis provenia el regalet. Mare meva! Amb la de coses que aguantem els veïns dia i nit en aquella plaça, m’han de llençar a mi, precisament a mi, la bossa d’aigua??!! Per fortuna no em va esquitxar ni una gota. Però em vaig indignar d’allò més. Puc assegurar que només parlàvem. Ni música, ni crits i res més enllà de paraules i riallades tot travessant la plaça. Que ni tan sols ens varem quedar a fer-la petar a sota de casa de qui fos! Senyor o senyora llençador/a, coi, la bossa li ha de tirar als adolescents que criden canten i foten l’animal les nits dels dijous a la Consti, si de cas! O als alcohòlics que desbarren per la plaça de dia! O als que s’hi passegen en skate! O als que hi juguen a futbol de matinada. He de ser justament jo, que porto ja un parell d’anys queixant-me de tot això, qui pagui pels qui el/la molesten? Per favor!

Indignada estic! De debò. Només em faltava aquesta sobre la plaça Constitució. La plaça on visc. Sí, la que la CUP va rebatejar amb el -molt més bonic on vas a parar- nom de Plaça Ovidi Montllor. La mateixa CUP que proposa fer-hi una pista de patinatge i donar-li més usos, tipus concerts a l’estiu, etc. perquè considera que els gironins no socialitzem prou al centre. I vostè em llença la bossa a mi??!!

A la CUP li dedico el que en llenguatge twittero seria un #etfelicitofill de tres pams. Només m’alegro que el pis on visc sigui de lloguer: quan ja no es pugui viure al centre marxaré tranquil·lament. La persona llençabossesdescombrariaplenesdaiguadematinada -a qui dedico un #esmotiudecese– n’està ben tipa de gent que socialitza a la plaça. I els de la CUP volen dinamitzar-la més… no hi viu ningú d’aquesta formació allà a la meva plaça, oi?

Aquesta entrada s'ha publicat en coses que em passen i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

7 respostes a boira sobre la Consti

  1. Hi faltarien els bancs, les fonts, els arbres (uns de debò) i els gronxadors. Veus, a qualsevol cosa en diuen plaça! això que tenim és una extensió de ciment que s’allarga amb un sorral per als gossos. Se’n digui Ovidi Montllor o Constitució. Jo no em barallaria per posar un nom a això…

  2. eldelasdequadros ha dit:

    Acabo de pujar de fer-la petar amb un parell al bar de baix. Precisament parlàvem d’aquest tema.
    De fet, és veritat, totes les instal·lacions itinerants van a petar allà. Ferros, lones, cables, moqueta barata….. Sembla que no es vol tocar res per així tenir un espai per aquests mamutretus.
    Llavors entenc la teva reacció a la proposta de les CUP. Només hi falta un skate park a la plaça constitució.
    Perquè a les places no hi fan places. Si, quatre bancs, dues fonts, una dotzena d’arbres, uns quants gronxadors… i no cal gaire res més. Això si, el dissenyador no guanyaria cap premi de paisatgisme urbà.

  3. òscar ha dit:

    Lenin no era un extrem (esquerra) que va jugar al CSKA de Moscou?

  4. No.
    Et podria ser útil fer una consulta sobre la vida -he dit vida i no trajectòria política- de Lenin al senyor Google…

  5. òscar ha dit:

    A veure; si no rebo més pistes les meves nocions sobre el comunisme queden limitades a saber que existeix un llibre anomenat “El capital”, una senyora mooolt gran mooolt gran anomenda La Pasionaria i que Carrillo va passar el control de l’aeroport de “Remenes” disfressat amb una gavardina i ulleres de sol.

    Amb això creus que en tindré prou???

  6. “abogu” cola per ser tu, Òscar 😉
    Malsons noooo, Ovidi Montllor va ser, entre d’altres coses, un bon comunista, com la senyora a qui dec el nom. Que no és “Nadas”. Perquè sí nedo però no nado. No sé si m’explico…
    Miolastán? lleig. I Constantino Romero…. tot depèn de si m’arriba un interessantíssim Cd..

  7. òscar ha dit:

    Un moment … has dit plaça Ovidi Montllor ???

    Aquest bon home (a.c.s.) tota la setmana que està present als meus malsons. Des d’aquestes línies, “abogu” (cola?) perquè la plaça sigui rebatejada com a plaça Constantino Romero o, si molt m’apures, plaça Miolastán.

Deixa un comentari

