UNIVERS COUNTRY

No és que m’entusiasmi la moda vaquera, però les botes camperes m’agraden. Bé, les que jo conec de tota la vida com a camperes però que en realitat se’n diuen texanes -ho he descobert fa cosa de dies- i les camperes són unes altres. En fi, a mi les botes de cowboy m’agraden i hi camino a gust. En tinc unes d’imitació que no me les trec en tot l’hivern des de fa ja uns anys -són sofertes, elles. Però fa uns dies, fent el canvi d’armari -i de sabater- me les vaig mirar bé i vaig decidir que començava a ser hora de jubilar-les, de manera que em vaig recórrer totes les sabateries de Girona a la recerca d’unes camperes/texanes autèntiques. Sense èxit. Se’m va acudir que a Barcelona segur que n’hi trobaria. Després de preguntar a alguna gent que hi viu, sense èxit també -són molt poc populars aquestes botes, pel que vaig veient-, vaig decidir recórrer al google: “botes camperes”. I em van aparèixer botigues de camperes i de texanes i de texanes a les quals algú més a part de mi també anomena camperes. Certament n’hi havia algunes a Barcelona -menys de les que m’esperava- però en vaig trobar una més a prop de casa: a Platja d’Aro. Hi vaig anar el Dia de la Hispanidad. Per a mi seria el Dia de les Camperes. Vaig muntar una excursió en família. Les botigues eren obertes, plovia a bots i barrals i hi varem anar sortint del cinema que hi ha en aquella localitat -l’excursió incloïa pel·lícula infantil en 3D-, és a dir quan la botiga de camperes era a punt de tancar. La varem trobar fàcilment. “El gat amb botes”. Quina gràcia. Un rètol lluminós pampalluguejava com cansat pel pas dels anys. Fent una ullada a l’aparador, també s’endevinava que la botiga no l’havien obert fa un parell d’anys. Ni cinc, ni deu. Això sí, era l’univers cowboy! La meca de la moda country. Feia com no sé què entrar-hi. “Mama, sembla que siguem a l’Oest americà”. Tenia raó el meu fill, ens havíem traslladat al Far West! Una botiga gran, amb tot de passadissos farcits de tot tipus d’artil·lugis -si n’hi arriba a haver!- de moda country. I botes, moltes botes. Jo només volia unes botes camperes normals! “Estan disposades per números?”, vaig preguntar a la única dependenta de la botiga. Amb posat sorrut -primer vaig pensar que era perquè s’acostava l’hora de tancar però vist amb perspectiva intueixo que deu anar amb l’estètica country– la senyora amb armilla vaquera em va respondre amb un escuet: “sí”. En fi, que ens varem recórrer tota la botiga buscant el 37, que no estava indicat enlloc, és a dir que ens guiàvem per la mida -tot i que la punta enganya molt- i vam girar com una cinquantena de botes per veure’n la sola. Del 37 només n’hi havia una desena. Vaja. Un número tan comú en dones i en una botiga tan gran, només 10 botes? Els preus: entre 180 i 300 euros. No feien joc amb la botiga. Ni amb el rètol. Ni amb la vaquera sorruda. Però vaja, deuen ser els preus de les botes camperes/texanes autèntiques. Nou de les deu eren una autèntica horterada, per al meu gust. Perfectes per anar a ballar el “no rompas más mi pobre corazón”, però per a poca cosa més. I per les que se salvaven hauria pagat poc més de 60 euros. Total que varem marxar de Platja d’Aro sense botes, xops com ànecs però, això sí, havent vist còmodament -estan molt bé els cinemes allà- una pel·lícula infantil amb ulleres de 3D i tips de xuxes.

Aquesta entrada s'ha publicat en coses que em passen i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a UNIVERS COUNTRY

  1. joan ha dit:

    Has fet bé de no comprar-te`n cap. Aquestes autèntiques botes texanes son per gent que van amb motos amb manillar de moticultor, tenen gossos que es treuen les puces amb la pota del darrera, es tatuen fins a les dents i sobretot sempre beuen cervesa amb gerra.
    Res, mai de la vida!!

Deixa un comentari

