CONTRA SENYES

Cada cop necessitem més elements personals que evitin als demés conèixer un tret nostre. Això és el que fem amb les contrasenyes. De contra (oposició) i senya (tret que permet que se’ns reconegui d’alguna manera). Grosso modo vindria a ser una definició del mot. Amb elles protegim bàsicament dades sobre les quals volem impedir l’accés als demés. Només permetem que les conegui aquell a qui li transmetem la contrasenya. Des de nens hem jugat a les contrasenyes: qui les sabia podia formar part del nostre grup/joc, qui no, n’era exclòs. Ara compartim contrasenyes amb entitats bancàries, amb informàtics, amb companyies telefòniques. I no perquè els vulguem al nostre joc sinó, gairebé sempre, perquè ens hi volen a nosaltres.

I cada cop en tenim més. Que tenim diners al banc? contrasenya. Que tenim correu electrònic? contrasenya. Telèfon mòbil? contrasenya. I anar fent. Al final acaba essent un merder. Perquè tenim diners a més d’un banc. Perquè tenim el correu personal -de vegades més d’un- i el de la feina. Perquè tenim comptes a Facebook, a Twitter, a MSN, a iTunes, a… Perquè tenim blocs propis. Perquè tenim el mòbil -o més d’un- i un usuari associat al web de la companyia telefònica. Etc. Perquè a més s’hi barregen números i lletres! I al final acabes posant el codi de la targeta de crèdit al PIN del mòbil, l’usuari de Facebook al correu de la feina i la contrasenya de l’iTunes al bloc. A mi em passa. I si me’n vaig de vacances i desconnecto de tot -cosa que per sort encara sóc capaç de fer-, quan torno tinc seriosos problemes per iniciar sessions a tot arreu. I llavors el meu fill em demana que li recordi la contrasenya de la classe d’anglès i em proposa que n’encerti una altra per entrar a la seva habitació. Aquí ja em col·lapso. I em trobo escrivint vint vegades -amb els conseqüents renecs adreçats a l’aparell-“Tiranosaure Rex” per iniciar l’ordinador, sense èxit, clar.

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en coses que em passen i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

