L’AMBIENT D’EN FERRAN

“Hola, em dic Ferran, vinc de Santa Coloma i sóc gai”. L’última afirmació l’hi he afegit jo, a ell no calia dir-ho… El vaig conèixer al tren. En el trajecte d’una hora ens va explicar mitja vida. Bé, a mi no. Però jo igualment l’escoltava. Estava assegut davant nostre i parlava amb tres senyores que teníem just darrera. Sense voler-ho ens vam trobar al mig de la conversa. S’havien conegut a l’andana. En Ferran, no sé si n’és conscient, també és freak. El meu fill ho va pensar quan va entonar la primera frase; em va dirigir una mirada que parlava per sí sola: per què parla així aquest? que li passa alguna cosa? Tenia un to de veu força elevat i una poc agradable cantarella que rematava acabant les frases amb el patètic gall dels adolescents. No n’era però, d’adolescent, en Ferran. Era més gran que jo. Vam saber que havia pujat al tren en direcció a Figueres per anar a fer-se uns massatges. Era diumenge. Va explicar a les tres senyores que havia deixat la seva parella a casa per anar a una sauna d’homes i que allà li feien uns massatges que el deixaven com flotant. L’Andreu de sobte va tenir urgència per anar al lavabo, que no era en aquell vagó. Hi vam anar i vaig tenir la temptació de no tornar al nostre lloc. Pressentia que la conversa s’aniria animant i volia estalviar-me de respondre possibles preguntes de l’Andreu. Però ell va voler tornar on érem i m’hi vaig arriscar. En Ferran continuava i les senyores l’escoltaven ben atentes, sobretot quan els va parlar del Jorge Javier Vázquez, del Jaime Cantizano i de les seves parelles i no parelles. Ho trobaven d’allò més interessant. Va explicar que se’ls trobava de tant en tant en un local d’ambient -no acabo d’entendre perquè en diuen locals d’ambient als llocs on van gais, que potser als altres llocs no hi ha ambient?-, que el Vázquez s’acabava de separar i que el Cantizano hi va amb samarretes ben estretes, marcant pectorals. Les senyores comentaven “pues es muy guapo este chico, qué lástima”. S’entén que els semblava una “lástima” que el “chico” sigui gai. Jo també ho penso. Que és guapo. En Ferran, és clar, no compartia la seva opinió. Va veure que el tema interessava i va començar a parlar de la seva relació amb la tv: “yo he estado en todos los programas, en DEC, en Sálvame Deluxe unas cuantas veces…”. Va explicar també que anava a fer un creuer només per a homes un cop l’any. Un creuer que, va dir “hace muchas escalas porque mira, para en Cuba, luego en La Habana (?!), en República Dominicana y luego en Las Maldivas (??!!)”. Va puntualitzar que el creuer no era per fer excursions. Vaja, que si volies podies baixar però que la gràcia era quedar-se al barco. El va descriure amb tot luxe de detalls. El seu camarot tenia “balcón con butaca y una cama redonda”. La seva parella no l’hi acompanyava perquè es veu que no li agrada viatjar. I va parlar de les festes tothora, de les piscines, del capità i de com li agradava que “los botones van con pantalón negro y pajarita y nada más”. Això ho va repetir tres cops. Les senyores ja ni parpallejaven. I tot plegat, va dir, li costava només 900 euros: “el autobús, el avión, el barco, desayuno, comida, cena, bebidas, baile…”. Acollonant.

El tren ja arribava a Figueres i en Ferran va reprendre el tema dels massatges. Va dir que sovint anava a fer-se’n a Barcelona, també. Massatges amb algues i amb xocolata, “muy relajantes”. Però que Figueres li queia més a prop i no havia d’agafar el metro. Dient això es va acomiadar de les senyores amb un “ciao”. I el tren va continuar. Només de tancar-se les portes vaig sentir una de les senyores: “este chico no está muy bien”. Una altra va afegir: “no está bien no, ya lo he visto desde el principio”. I l’altra encara va dir: “está muy salido este chico”.

Tots cinc vam abandonar el primer vagó d’aquell tren a la mateixa estació.

I vaig pensar que és ben veritat que hi ha gent per tot.

Aquesta entrada ha esta publicada en coses que em passen. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

